Dag 1: delaveaga - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Jantsje Seld - WaarBenJij.nu Dag 1: delaveaga - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Jantsje Seld - WaarBenJij.nu

Dag 1: delaveaga

Blijf op de hoogte en volg Jantsje

11 Februari 2015 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Vandaag was de eerste dag werken. Omdat het zo dichtbij is komt onze groep savonds weer naar het huis, de andere groepen zijn aan het kamperen..
Om 7 uur zou de auto vertrekken, dus om 6 uur stond ik al naast bed (ik word toch rond die tijd wakker). Lunch hadden we de dag ervoor al gemaakt (2 sandwiches, 2 fruit, 2 pakjes koek en een zak met snacks om je zout op peil te houden, +3l water). Ik heb niet echt meer honger de laatste tijd, maar dwing mezelf te eten
Goed, 7 uur auto (busje voor 10) 20 min. Rijden misschien en we waren bij het park (google maar even)
Als eerste deden we safety circle, dan sta je in een kring en er wis verteld waar je op moeten letten.. Na vandaag moet ook iedereen een tip geven. We hebben ons deze keer ook voorgesteld en stretches gedaan.. Daarna werden de taken en het gereedschap verdeeld.. Ik koos voor "brushing", dan haal je alle uitstekende takken en planten bij het pad weg met handzaag of knipper.. Ik heb best dikke bomen verwijderd, dat was cool.. tussendoor 2× pauze en een lunch :) tussendoor kun je altijd wat drinken pakken of even een minuutje bijkomen. Na de 2e pauze kon ik wisselen en ging ik helpen om een pad breder te maken en zorgen dat het water van de heuvel afloopt naast het pad. Dit moest met schep en pick (Nederlandse woord even kwijt). zware arbeid dus, maar super dat je direct resultaat hebt.. mensen hier zijn ook erg dankbaar, ze bedanken je als ze langs joggen/ lopen/ fietsen :)
Het werk deed me denken aan heit zijn tuin, maar dan groter en op een heuvel hahah
Anyway, geslaagde dag, nu moe, morgen waarschijnlijk spierpijn
Nog 3 dagen en dan heb ik weer een paar vrije dagen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantsje

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 3025

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 19 April 2015

American Conservation Experience

Landen bezocht: